The William Hotel by In Situ Design and Lilian B Interiors

The William Hotel by In Situ Design and Lilian B Interiors

In Situ Design together with Lilian B Interiors have designed The William, an extended stay boutique hotel in New York City.

[toggle title=»Project description»]

OVERVIEW

The design of The William hotel was an intimate collaboration between artists and designers who wanted to blur the lines between art, architecture, and interior design. Paintings were commissioned for the corridors on each of five floors in distinct color fields – blue, teal, pink, green and orange. The abstract forms of the paintings were translated into rooms where guests could fully experience color.

GOALS
Our primary goal was to make the boundaries of “the art” and “the room” indistinguishable. The experience begins in the corridors where the colors of the paintings insinuate themselves onto the ceilings and walls. In the guest rooms color is layered on planes, niches and floating walls. Conceptually speaking the paint has been delaminated from the canvas and used to create space from color. Coaxed from “chromatic black”, color emerges onto the room’s surfaces, bed linens, carpets, and furniture in varying degrees of vibrancy and saturation. By avoiding the aesthetics of minimalism and good taste, and exploring color like painters, our secondary goal was to reach past fashion and personal likes and into the depths of what unapologetic color can mean. Staging fresh juxtapositions, sometimes complimentary and other times dissonant, invites an emotional response and is a kind of theater. This color is not decorative. It is visceral and fully immersive.

PROCESS
Unlike the usual design sequence that ends in the acquisition of art, the artist executed his “pour” style paintings in a studio shared by the design team at the very beginning of the process. Vibrant colored paints shared layout space with like swatches of fabric, and materials while plans were being drawn in a dynamic and catalytic process. As the paintings materialized so did the rooms and as the rooms evolved so did the paintings. The art was both generative and responsive and not a decorative afterthought. Working together atelier style, the team literally lived and breathed the colors now on the walls and of the rooms at The William.

…[/toggle][toggle title=»Описание проекта»]

ОБЗОР

Дизайн отеля Уильям был близким сотрудничество между художниками и дизайнерами, которые хотели, чтобы размыть границы между искусством, архитектурой и дизайном интерьеров. Картины были введены в эксплуатацию в течение коридорах на каждом из пяти этажей в разных цветовых полей — синий, бирюзовый, розовый, зеленый и оранжевый. Абстрактные формы на картинах были переведены на номера, где гости могли в полной мере испытать цвет.

ЦЕЛИ
Наша основная цель в том, чтобы сделать границы «искусство» и «комнаты» неразличимы. Опыт начинается в коридорах, где цвета картин втираются на потолках и стенах. В номерах цвет наслаивается на самолетах, ниш и плавучих стенах.Концептуально говоря краску было расслаиваться от холста и используется для создания пространства от цвета. Уговорил от «хроматической черный», цвет выходит на поверхностей в помещении, постельное белье, ковры, и мебель в различной степени динамичности и насыщенности. Избегая эстетику минимализма и хорошего вкуса, и изучает цвет, как художников, наша вторая цель в том, чтобы достичь мимо моды и личные симпатии и в глубины, что непримиримые цвет может означать.Постановка свежие сопоставления, иногда бесплатно, а иногда диссонансом, приглашает эмоциональный отклик и является своего рода театр. Этот цвет не декоративная. Это висцеральный и полностью захватывающий.

ПРОЦЕСС
В отличие от обычной последовательности дизайна, который заканчивается в приобретении искусства, художник выполнял свои «Pour» Картины стиля в студии совместно с проектной группой в самом начале процесса. Яркие цветные краски поделился макет места с как образцы ткани и материалы, в то время как планы в настоящее время разрабатываются в динамичной и каталитического процесса. Как картины материализовался так и сделали номера и как номера развивались так же картины. Искусство было и генеративных и отзывчивым, а не декоративная задним числом. Работая вместе ателье стиль, команда буквально жил и дышал цвета теперь на стенах и номера в The Уильяма.

…[/toggle]

 

 

Интерьер Архитектура и дизайн: В Ситу Design
Дизайн интерьера: Лилиан B Интерьеры
Живопись: Уильям Engel

Фото Эрик Laignel и Эрик Striffler

Categories: Дизайн

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*